1.Ostrosłup prawidłowy czworokątnego o obwodzie podstawy 32cm i wysokości ściany bocznej 9cm.

2.Podstawa ostrosłupa prawidłowego jest sześciokąt foremny o boku 6cm. Każda z jego ścian bocznych ma wysokość równą 12cm.
Jakie jest pole powierzchni bocznej tej bryły?

3.Pole powierzchni ostrosłupa prawidłowego czworokąta wynosi 180cm kwadratowych, a pole jego ściany bocznej jest równa 36cm kwadratowych.
a) Jakie jest pole podstawy tego ostrosłupa?
b)Jak jest wysokość jego ściany bocznej?

Proszę o rozwiązanie!!!


Z góry dziękuję!!!:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:21:30+01:00
1.
32:2=16
16X16=256

V=256X1/3 x 9 =768

2.
Pb=6 x 6 x 12
Pb=432

3.
4 x 36 =144cm kwadr.
180- 144 =36cm kw.(pole podstawy)

b)
6 cm-bok (bo pierwiastek z 36)

Prosze :)

1 5 1
2010-02-22T16:22:23+01:00
1. 32:4=8
h=9
V=1/3*64*7= 448/3

2.
Pb=6 x 6 x 12
Pb=432

3.
4 x 36 =144cm 2
180- 144 =36cm

b)
6 cm-bok (bo pierwiastek z 36)