Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T20:18:59+02:00
Aloes: (w czasie dobrego zaopatrzenia w wodę gromadzi jej zapasy)
silnie rozwinięty miękisz wodny wodny w liściach i łodygach
powolny wzrost w środowiskach w których nie groi im konkurencja innych roślin
umiejscowienie tkanki wodnej pod powierzchnią liścia albo w jego środku ( zmniejszenie parowania wody)

opuncja: ich lićście pełnią funkcję pewnego rodzaju łodygi liście są grube, mięsiste dzięki temu rośliny te mogą gromadzić w nich zapasy wody

to sie tyczy i opuncji i aloesu
posiadają również na liściach kolce dzięki nim parowanie wody jest o wiele miniejsze (miejsza powierzchnia) niż na przykład u roślin lasów deszczowych gdzie wody jest bardzo bardzo dużo i ich liście są duże i rozłożyste (mają dużą powierzcnię)
2 3 2
2009-10-15T20:40:40+02:00
To co wyżej troszkę źle. ponieważ:
aloes to sukulent liścieniowy = czyli, to liście tworzą rozetę, a łodyga jest skrócona. miękisz wodonośny jest w liściach. a kolce są wytworem oskórka.

natomiast opuncja jest sukulentem łodygowym, czyli to łodyga jest tym co widzimy zielone ;) i to w niej znajduje się miękisz wodonośny, a kolce są zredukowanymi liśćmi.

reszta=to, że gromadzi wodę podczas pory deszczowej, i wolniej się rozwija/rośnie podczas pory suchej jest dobrze :)
2 5 2