Telewizor 28-calowy to taki,którego ekran jest prostokątem o przekątnej równej 70 cm,gdyż 1 cal=2,5cm.

A) jaką długość ma bok kwadratowego ekranu telewizora 25-calowego.
B) ilu calowy jest telewizor,którego ekran jest prostokątem o wymiarach 28cm na 21cm

temat: rozwiązywanie zadań praktycznych z zastosowaniem twierdzenia pitagorasa.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:24:03+01:00
A) 25cal=62,5cm
d=a√2
62,5cm=a√2
a=62,5/√2 cm
a=62,5√2/2 cm
a=31,25√2 cm

b) 28²+21²=d²
784+441=d²
d²=1225
d=35cm=14cal
1 5 1
2010-02-22T16:29:52+01:00
A kwadrat+a kwadrat=62.5 kwadrat
2a kwadrat =3906.25
3906.25/2=1953.125
pierwiastek z 1953.125=44.2
zad 2
21 kwadrat +28kwadrat =x kwadrat
441+784+x kwadrat
x kwadrat=1225
x=pierwiastek z 1225
x=35 przekatna telewizora
35/2.5=14 cale telewizora