Zad.1 W którym przykladzie działanie zostało wykonane niepoprawnie ?(proszę o obliczenia,uzasadnienie)
A) 4(k + 3)= 4k + 12
B) -3(x-y)=-3x+3y
C) (12k-4):(-4)=1-3k
D) (2x -1 ): 1/2= x - 1/2 (1/2 oznacza jedna druga w ułamku jak by ktoś nie wiedział)

2

Odpowiedzi

2010-02-22T16:24:51+01:00
Banał...

A) 4(k+3) = 4k +12
4k + 12 = 4k +12
k= 1

B)-3(x-y)=-3x+3y
-3x - 3y = 3x + 3y
x=y

C)(12k-4):(-4)=1-3k
-3k + 1 = 1- 3k
k=1

D) (2x -1 ): 1/2= x - 1/2
x-0,5= x - 0,5
x=1

Daj Naj ;)
76 3 76
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:26:17+01:00
A]4(k+3)=4k+12
dobre rozw.
b]-3(x-y)=-3x+3y
dobrze
c](12k-4):(-4)=-3k+1
dobrze
d](2x-1):½=(2x-1)×2=4x-2
źle, bo aby podzielić liczbę przez ułamek , mnożysz ją przez odwrotność dzielnika a odwrotnością ½ jest 2
83 4 83