Pomóżcie mi rozwiązac te zadania z matmy ma je na jutro.Z góry bardzo dziękuje.
Zadanie1.Ile gramów waży sztabka złota o wymiarach 2cmx3cmx10cm ? O Ile lżejsza jest sztabka srebra o takich samych wymiarach?
Zadanie2Wyraż:
a)w litrach:4dmszesciene,2,7dmszesciene,5000ml,470ml,2000cmszesciene
b)w militrach:71,10,21,8dmszesciennych,5,4dmszescienne,25cmszescienne,400c
mszesciennych

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T11:18:27+01:00
Zad.1
V=2cm*3cm*10cm
V=6cm²*10cm
V=60cm³
V=60g
Zad.2
a)
4dm³=4l
2,7dm³=2,7l
5000ml=5l
470ml-0,47l
2000cm³=2l
b)
71dm³=71000ml
10dm³=10000ml
21dm³=21000ml
5,4dm³=5400ml
25cm³=25ml
400cm³=400ml
2010-02-23T11:35:40+01:00
Zadanie1.
2cm*3cm*10cm=60cm(kwadratowe)
60cm(kwadratowe)*19,3g= 1158g
60cm(kwadratowe)*10,5=630g
1158-630=528

Sztabka złota waży 1158g.Sztabka srebra jest lżejsza od sztabki złota o 528g.

Zadanie2.
a)
4dm³=4l
2,7dm³=2,7l
5000ml=5l
470ml-0,47l
2000cm³=2l
b)
71dm³=71000ml
10dm³=10000ml
21dm³=21000ml
5,4dm³=5400ml
25cm³=25ml
400cm³=400ml
2010-02-23T11:41:15+01:00
Zad 2
a) 4dm3= 4l
2,7dm3=2,7l
5000ml=5l
470ml-0,47l
2000cm3=2l
b) 71dm3=71000ml
10dm3=10000ml
21dm3=2100ml
5,4dm3=5400ml
25cm3=25ml
400cm3=400ml