Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:33:08+01:00
KMno4-nadmanganian potasu,odczynnik chemiczny,barwnik
KNO3-saletra indyjska,nawozy,utleniacze,konserwant do mięs
NaCl-sól kuchenna,chyba nie muszę tłumaczyć :D
6 1 6
2010-02-22T16:39:27+01:00
KMnO4-nazwa chemiczna: Manganian (VII) potasu nazwa zwyczajowa fiolet
zastosowanie: medycyna r-r wodny służy do odkażania ran, w warunkach polowych do dezynfekcji narzędzi chirurgicznych
Mieszanka KmnO4 z glicerolem (C3H5(OH)3) ulega samozapłonowi, wiec wykorzystuje się ją podczas rozpalania ognia w warunkach polowych.


KNO3-nazwa zwyczajowa saletra potasowa, saletra indyjska zastosowanie produkcja materiałów wybuchowych, nawóz sztuczny, konserwant mięsa (E 252)


NaCl-nazwa zwyczajowa sól kuchenna

zastosowanie subst. służąca do solenia potraw, stosowana w elektrowniach słonecznych jako pochłaniacz energii cieplnej pochodzącej z słońca, odbitej przez lustra, konserwant (zasalanie, np. mięsa)

0.9% r-r słuzy w medycynie jako sól fizjologiczna
5 5 5