Odpowiedzi

2010-02-22T16:31:25+01:00
Ciało ryby podzielone jest na głowę, tułów i ogon. Głowa łączy się z tułowiem nieruchomo, nie występuje odcinek szyjny. Szkielet ryb jest zbudowany z chrząstek (chrzęstnoszkieletowe) lub kości (kostnoszkieletowe). Składa się z czaszki, kręgosłupa, żeber, szkieletu pasów, szkieletu płetw oraz - charakterystycznych dla ryb kostnoszkieletowych - skostnień międzymięśniowych, tzw. ości. Szczęki są ruchome, z wyjątkiem zrosłogłowych, u których górna szczęka jest trwale połączona z puszką mózgową. Dużą ruchliwość szczęk ryby zawdzięczają połączeniu żuchwy z puszką mózgową za pośrednictwem górnej części łuku gnykowego (czaszka hyostyliczna).

Kręgosłup tworzą dwuwklęsłe (amficeliczne) kręgi, których liczba jest cechą gatunkową. Między kręgami zachowane są resztki struny grzbietowej. Do kręgów w części tułowiowej przytwierdzone są żebra.
129 2 129
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:32:11+01:00
Szkielet u ryb kostnych (np. okoń) ochrania narządy wewnętrzne, które zazwyczaj umieszczone są w dolnej części ciała.Zamiast płuc, które posiadają zwierzęta oddychajace powietrzem atmosferycznym, ryby posiadają skrzela, które umożliwiają oddychanie tlenem rozpuszczonym w wodzie - woda obmywa delikatne, aczkolwiek bardzo silnie ukrwione płatki skrzelowe. Właśnie serce ryby rozprowadza krew poprzez sieć naczyń. Ważnym elementem budowy ciała ryby jest pęcherz pławny - uwypuklenie jelita. Służy on do kontrolowania pławności - pomaga rybie zanurzać się i wynurzać na określoną głębokość.

Mam nadzieje ze sie przyda;D
90 1 90
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T16:36:11+01:00