Odpowiedzi

2009-10-15T20:13:00+02:00
1) -x² + 24x - 144 = 0
-(x-12)² = 0 => x = 12
2) 9x² + 6x +1 = 0
(3x+1)² = 0 => 3x+1=0
x = -1/3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-15T20:15:08+02:00

24x - x²= 144
-x²+24x-144=0
-(x²-24x+144)=0
-(x-12)²=0 /:(-1)
(x-12)²=0
x-12=0
x=12

(x-12)²=x²-2*12*x+12²=x²-24x+144

9x²+ 6x +1 = 0
(3x+1)²=0
3x+1=0
3x=-1 /:3
x=-1/3

(3x+1)²=(3x)²+2*3x*1+1²=9x²+6x+1