Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:37:46+01:00
Krystyna Siesicka (ur. 22 listopada 1928 w Dęblinie) – prozaik, autorka utworów dla młodzieży

Życiorys
Podczas II wojny światowej działała w ZHP, brała udział w powstaniu warszawskim.

Ukończyła Studia Dziennikarskie ANP w Warszawie.

W latach 1949-1950 redaktorka miesięcznika "Horyzonty Techniki", w latach 1952-1954 urzędniczka Biura Współpracy Kulturalnej z Zagranicą. Debiutowała jako felietonistka w 1955 w tygodniku dla pań "Kobiecie i Życiu". Wiele lat współpracowała również z redakcją tygodnika dla nastolatek "Filipinki".

Jest autorką scenariuszy takich filmów fabularnych jak "Urszula" (1970) z Ryszardą Hanin, "Jezioro osobliwości" (1972) czy "Żuraw i czapla" (1988).


10 3 10
2010-02-22T16:38:34+01:00
Podczas II wojny światowej działała w ZHP, brała udział w powstaniu warszawskim.
Ukończyła Studia Dziennikarskie ANP w Warszawie.
W latach 1949-1950 redaktorka miesięcznika "Horyzonty Techniki", w latach 1952-1954 urzędniczka Biura Współpracy Kulturalnej z Zagranicą. Debiutowała jako felietonistka w 1955 w tygodniku dla pań "Kobiecie i Życiu". Wiele lat współpracowała również z redakcją tygodnika dla nastolatek "Filipinki".
Jest autorką scenariuszy takich filmów fabularnych jak "Urszula" (1970) z Ryszardą Hanin, "Jezioro osobliwości" (1972) czy "Żuraw i czapla" (1988).
7 3 7
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T16:45:06+01:00
NOTATKA Z ENCYKLOPEDII PWN


Krystyna Siesicka - ur.1928, Prozaik, pisarka dla dzieci i młodzieży, dziennikarka. Absolwentka Studium Dziennikarskiego Akademii Nauk Politycznych w Warszawie. Redagowała "Horyzonty Techniki" w -1949-60 i "Filipinkę". Pracownik Ministerstwa Kultury i Sztuki- 1952-54. Autorka m.in. : "Zapałka na zakręcie" -1966. "Przez dziurkę od klucza"- 1966. "Jezioro osobliwości" -1966 (Ekranizacja)- 1973, "Bethoveen i dżinsy" 1968, "Zapach rumianku" -1969. "Być babim latem"-1971, "Obok mnie" - 1972, "Dwa portrety. Katarzyna.Łukasz" -1973, "Moja droga Aleksandro" - 1983, "Chwileczkę", "Walerio" - 1993, "Parada fiołków" - (1998,wybór felietonów), "Fotoplastykon" - 1998, " Piosenka koguta"-1999, "Sabat czarownic" - 2000, "Dziewczynka Mistrza Gry"-2000, "Twoje wielkie tajemnice"-2002


mam nadzieje ze pomogłam ;))licze na naj.;*
8 3 8