Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:50:50+01:00
* - razy
/ - kreska ułamkowa
a)1% - to cztery piąte
1% - 0,8
100% - x
x = 100 * 0,8 /1 = 80/1 = 80

b)25% - to 0,125
100% - x
25% - 0,125
x = 100*0,125/25 = 12,5/25 = 0,5

c)66% - to 16,83
66% - 16,83
100% - x
x = 100*16,83/66 = 1683/66 = 25,5

d)97% - to 228,435
97% - 228,435
100% - x
x = 100*228,435/97 = 22843,5/97 = 235,5
2010-02-22T16:56:38+01:00
A)
4/5-1%
x-100%

x=80 :1
x=80
Odp:Ta liczba to 80.
b)
0,125-25%
x-100%

x=12,5:25
x=0,5
Odp:Ta liczba to 0,5
c)
16,83-66%
x-100%

x=1683:66
x=25,5
Odp:Ta liczba to 25,5
d)
228,435-97%
x-100%

x=22843.5:97%
x=235,5
Odp:Ta liczba to 235,5
2010-02-22T17:00:59+01:00
X-to szukana liczba
a)
1% - to cztery piąte(0,8)
0,01x=0,8/:0,01
x=80
b)
25% - to 0,125
0,25x=0,125/:0,25
x=0,5
c)
66% - to 16,83
0,66x=16,83/:0,66
x=25,5
d)
97% - to 228,435
0,97x=228,435/:0,97
x=235,5