Odpowiedzi

2010-02-23T12:27:57+01:00
C6H5CH3 ------------C6H2CH3(NO2)3
460----------------------x (g)
92---------------------227
X=1135 g

co stanowi 1135/227=5 moli
pozdro.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T13:56:54+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
C6H5CH3 - Toluen
C6H2CH3(NO2)3 - Trotyl
mC6H5CH3=7*12u+8*1u=92u

C6H5CH3 + 3HNO3-------->C6H2CH3(NO2)3 + 3H2O
92g toluenu---------------------1mol trotylu (z reakcji)
460g toluenu-------------------x moli trotylu (z treści zad.)
x=460/92
x=5 moli trotylu
1 1 1