ZADANIE 1
np.a(5) <------ to jest a do potęgi 5
Wypisz wyrazy sumy.
a) -1/2x+2y-z
b) x²-xy-6
c) x+y-1
d) 4mn-0,8m+p
e) a(5)+b(4)-c³-d²
f) -3x²+1,5a

ZADANIE2
Wykonaj redukcję wyrazów podobnych.
a) 3x+5x-3x
b) -2y-5y+2y
c) z+z+z-z-z
d) 1/2m-0,5m+1/8m-0,25m
e) 5b-1/5b-4/5b+b
f) -a+a+a-a

ZADANIE 3
Wykonaj Redukcję wyrazów podobnych.
a)-2a+b-a-2b+3a
b) -ab+b²+3ab-2ab
c)2/3x+1/3y+2 1/3x-1/3y
d) 15xy-4x+8y-6xy+5x-xy
e) 0,2x²-2y+1,8x²+4,3y-x
f) -1/4m+1/8n-1/8m+0,375m

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T16:52:51+01:00
ZADANIE 1
Wypisz wyrazy sumy.
a) -1/2x+2y-z
b) x²-xy-6
c) x+y-1
d) 4mn-0,8m+p
e) a(5)+b(4)-c³-d²
f) -3x²+1,5a


TEGO NAPRAWDE NIE WIEM JAK ZROBIĆ



ZADANIE2
Wykonaj redukcję wyrazów podobnych. mam nadzieje że pomogłam;)

a) 3x+5x-3x=5x
b) -2y-5y+2y=-5y
c) z+z+z-z-z=z
d) 1/2m-0,5m+1/8m-0,25m=-1/8m
e) 5b-1/5b-4/5b+b=0
f) -a+a+a-a=0



ZADANIE 3
Wykonaj Redukcję wyrazów podobnych.
a)-2a+b-a-2b+3a=-b
b) -ab+b²+3ab-2ab=b²
c)2/3x+1/3y+2 1/3x-1/3y=3x
d) 15xy-4x+8y-6xy+5x-xy=8xy+x+8y
e) 0,2x²-2y+1,8x²+4,3y-x=2x²+4,1y
f) -1/4m+1/8n-1/8m+0,375m =-2,825m+1/8n
2010-02-22T16:54:43+01:00
2
a)5x
b)-5y
c)1z
f)0
3
a)-1b
b)b kwadrat
d)8xy+8y+1x