Bardzo prosze o pomoc!!!!!!!
Te imiona opatrz krótkimi informacjami dotyczącymi ich rodowodu,zakresu władzy,przydomków i atrybutów...
Oto te imiona..
Chaos,
Matka Ziema,
Dionizos,
Zeus,
Hestia,
Hades,
Posejdon,
Hera,
Demeter,
Afrodyta,
Ares,
Hefajstos,
Hebe,
Apollo,
Armida,
Artemidz

Bardzo prosze o pomoc. :(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-15T20:22:27+02:00
Bogowie greccy i rzymscy
Bóg grecki Bóg rzymski Charakterystyka
Afrodyta Wenus

bogini miłości i piękna

Ares Mars bóg wojny
Artemida Diana bogini przyrody, polowania, nagłej śmierci i Księżyca, opiekunka kobiet
Atena Minerwa bogini mądrości i sztuki wojennej, opiekunka wojowników
Demeter Cerera/Ceres bogini pól i urodzajów
Eros Amor bóg miłości
erynie furie boginie zemsty
Gaja Tellus prabogini Ziemi
Hades Pluton władca podziemia, bóg zmarłych
Hefajstos Wulkan bóg ognia i wulkanów, mistrz sztuki kowalskiej
Hera Junona opiekunka małżeństwa i kobiet zamężnych
Hermes Merkury bóg podróżnych, kupców i złodziei
Hestia Westa bogini ogniska domowego, dzieci, sierot, młodych małżeństw
mojry parki boginie przeznaczenia
Nike Wiktoria bogini zwycięstwa
Persefona (Kora) Prozerpina bogini podziemi, władczyni potworów
Posejdon Neptun bóg morza i żeglarzy, opiekun koni
Zeus Jowisz władca bogów i nieba
2009-10-15T21:03:25+02:00
CHAOS ; nicosc od której rozpoczął sie swiat
MATKA ZIEMIA; gaja
DIONIZOS ; bóg wina
ZEUS; grecki władca bogów
HESTIA; opiekunka ogniska domowego
HADES; bóg podziemi
POSEJDON; bóg morza
HERA; opiekunka rodziny,zona zeusa
DEMETER; bogini rodzącej ziemi
AFRODYTA; grecka bogini miłości
ARES; grecki bóg wojny
HEFAJSTOS; kowal bogów
HEBE;podczaszy bogów
APOLLO; opiekun wszelkich muz
ARTEMIDA ; dziewicza bogini łowów, księzyca