Dwa oporniki o oporach R₁=1Ω i R₂=3Ω połączono szeregowo i podłączono do źródła o napięciu U=12 V. Ile energii wydzieliło w czasie t=10 s w każdym z tych oporników?

Dajnę najlepszą odpowiedź!
Pamiętajcie,żeby uważnie czytać treść polecenia!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:59:19+01:00
R1+R2=4omy
I=12V/4omy=3A
w połączeniu szeregowym natężenie jest takie samo
U1=3A*1om=3V
U2=3A*3omy=9V
w połączeniu szeregowym napiecie na źródle = spadkowi napieć na odbiornikach a więc 3V+9V=12V
W1=U1*I*t=3V*3A*10s=90J
W2=U2*I*t=9V*3A*10s=270J
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T17:00:55+01:00
Dane:
R₁=1Ω
R₂=3Ω
U=12V
t=10s
W1=? W2=?
Rozw:
I=U/R
liczymy opór zastepczy: Rz=1+3=4Ω
w szeregowym ułożeniu nateżenie prądu ( I) płynie przez każdy opornik o tej samej wartości. I=12/4= 3A
Ale na każdym z tych oporników jest inny spadek napięcia (U)
U=U₁+U₂
12=U₁+U₂
U₁=IR₁=3*1=3V => U₂=9V

W=IUt
W1=IU₁t=3*3*10=90J
W2=IU₂t=3*9*10=270J