Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:01:15+01:00
Gady mają suchą skóre.Zrogowaciały zewnętrzny naskórek zabespiecz zwierze przed utrata wody i urazami mechanicznymi.skóra gadów może zmienic barwę co pozwala upodobnić się do otoczenia.Duża powieżchnia płuc umożliwia gada sprawniejszą niż u płazów wymianę gazową i lepsze zaopatrzanie organizmu w tlen.Gady są jajorodne tak jak płazy ale w przeciwieństwie do nich nie potrzebuja wody do rozmnażania.Jaja są otoczone nieprzepuszczalna dla wody osłoną która chroni je przed wyschnięciem .Jaja gadów są bogate w żółdko.

Proszę o naj.....
1 5 1
2010-02-22T17:11:46+01:00
Gady oddechają tlenowo, wymiana gazowa następuje za pomocą płuc.Wytwarzają błony płodowe umożliwiające rozmnażanie się oraz rozwój zarodka na lądzie. Niektóre maja zdolność do zmiany barwy skóry w zależności od otoczenia. w skórze brak gruczołów, przepuszczalności wody i wymiany gazowej. natomiast obecne są łuski,tarczki i komórki pigmentowe.mają gąbczaste płuca o dużej powierzchni, większej niż płazy, obecna klatka piersiowa,wentylacja płuc następuje w wyniku ruchu klatki piersiowej,brak oddychania skórnego.rozmnażanie:
-kopulacje poprzedzają gody,
-dochodzi do zapłodnienia wewnętrznego,
-gady są jajorodne lub jajożyworodne(rozwój jaj w ciele samicy)
-w rozwoju brak stadium larwy(rozwój prosty)
-nieliczne gatunki opiekują się potomstwem
1 5 1