A)z nieszczesnego kranu w ciagu minuty wycieka okolo 60 ml wody. ile litrow wody wykapie z tego kranu w ciagu godzziny?

b)ile by kosztowala ta woda gdyby kapala przez caly tydzien?
przyjmij ze 1m3 zimnej wody kosztuje 2,80

c)a ile kosztowaloby roczne kapanie tego kranu?

daje naj ;p musza byc wszystkie odpowiedzi ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T15:14:26+01:00
A)60ml*60=3600ml/h

b)3600ml*24=86400ml/dzień
86400ml=86,4l
86,4*7=604,8l/na tydzień
604,8l=604,8dm3=60,48m3
60,48m3*2,80zł=169,344zł w zaokrągleniu 169,34zł

c)86,4l*365=31536l/rocznie
31536l=31536dm3=3153,6m3
3153,6m3*2,80zł=8830,08zł w zaokrągleniu 8830,1zł

liczę na naj ;)
2010-02-23T15:54:08+01:00
60ml x 60min=3600ml/h = 3,6 litra
3600ml x 24 godziny=86,4l na dzień
86,4l x 7dni=604,8litrów tygodniowo
1dm3 = 1l
604,8l=604,8dm3=60,48m3
60,48m3 x 2,80zł=169,34 złote

c)86,4l*365=31536l/rocznie
31536l=3153,6m3
3153,6m3 x 2,80zł=8830,08 złotych
2010-02-23T16:04:35+01:00
60 ml * 60 min = 3600ml / h czyli 3,6 litra
3600ml / h to 3,6 litra
3600ml * 24 h =86 , 4 l - na dzień
86,4l * 7dni = 604,8l- tygodniowo
1dm³ = 1l
604,8l ³= 604,8dm³ = 60,48m3³
60,48m³ x 2,80zł=169,34 złote

86,4l*365=31536l/rocznie
31536l=3153,6m³
3153,6m³ x 2,80zł=8830,08 zł

Proszę ;-)