Jurek i Wojtek chcieli kupić tę samą grę komputerową. Niestety, Jurek miał tylko 3/4, a Wojtek 0,6 potrzebnej kwoty.Postanowili połączyć swoje oszczędności i kupić wspólnie jedną taką grę. Oblicz, ile kosztowała gra, jeśli ze wspólnych pięniędzy zostało im 21 zł.

Pomóżcie proszę :**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T20:32:18+02:00
X-cena gry 3/4x+6/10x=x+21 po sprowadzeniu do wspólnego mjianownika masz 15/20x+12/20x=x+21 czyli 27/20x-x=21 czyli 7/20x=21 czyli x=21 razy 20/7= 420/7=60 zł pozdrawiam
2009-10-15T20:33:34+02:00
3/4=0,75
0,6+0,75=1,35
0,35x=21 /*100
35x==2100 /:35
x=60

gra kosztowała 60 zł