Zapisz:
a) połowę sumy liczb a i b
b)liczbę o 5 mniejszą od połowy liczby x
c) liczbę większą o 10 od liczby trzy razy mniejszej od x
d) liczbę o a mniejszą od b
e liczbę x razy większą od y
f) sumę trzech kolejnych liczb naturalnych
g) sumę kwadratów trzech kolejnych liczb naturalnych

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:03:30+01:00
A) (a+b)/2
b) x/2 - 5
c) x/3 + 10
d) b-a
e) xy
f) x+(x+1)+(x+2)
g) x²+(x+1)²+(x+2)²
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T17:06:39+01:00
A) połowę sumy liczb a i b (a+b)/2
b)liczbę o 5 mniejszą od połowy liczby x 1/2x-5
c) liczbę większą o 10 od liczby trzy razy mniejszej od x x/3+10
d) liczbę o a mniejszą od b b-a
e liczbę x razy większą od y x razy y
f) sumę trzech kolejnych liczb naturalnych n+(n+1)+(n+2)=3n+3
g) sumę kwadratów trzech kolejnych liczb naturalnych n kwadrat+ (n+1)kwadrat+ (n+2)kwadrat= 3 n kwadrat+ 6n+5
2010-02-22T17:07:17+01:00
A) połowę sumy liczb a i b
(a+b)/2
b)liczbę o 5 mniejszą od połowy liczby x
x/2-5
c) liczbę większą o 10 od liczby trzy razy mniejszej od x
x/3 + 10
d) liczbę o a mniejszą od b
b-a
e liczbę x razy większą od y
y*x
f) sumę trzech kolejnych liczb naturalnych
x+(x+1)+(x+2)
g) sumę kwadratów trzech kolejnych liczb naturalnych