Odpowiedzi

2009-10-15T20:32:17+02:00
Ślimak:
3m/2h=9m/6h
gąsienica:
2m/3h=4m/6h

9:4=2.25
Odp:Ślimak poruszał się 2,25 razy szybciej
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T20:32:53+02:00
Ślimak: 1,5 m na godzinę
Gąsienica: 2/3 m na godzinę.

3/2 : 2/3 = 3/2 * 3/2 = 9/4 = 2 1/4
Ślimak poruszał 2 1/4 raza szybciej
12 3 12
  • Użytkownik Zadane
2009-10-15T20:35:24+02:00
Korzystamy z tego że prędkość to droga pokonywana w czasie zatem żeby obliczyć prędkość musisz podzielić drogę przez czas i tak
Prędkość ślimaka = 3m/2=(3/2) m/h
Prędkość gąsienicy = 2m/3h=(2/3) m/h

Teraz liczymy ile razy szybciej poruszał się ślimak, dzielimy prędkość ślimaka przez prędkość gąsienicy wtedy mamy
(3/2):(2/3)=(3/2)*(3/2)=(9/4)=2 i 1/4 = 2,25
Ślimak poruszał się 2,25 razy szybciej :)
9 3 9