Drewniany klocek w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 7cm×4cm×5cm pomalowano na zielono i pocięto na 140 jednakowych sześcianików.Ile sześcianików ma 3 ściany zielone,ile ma 2 ściany zielone,a ile 1 ściane zieloną?Ile jest sześcianików,które nie sa pomalowane?

2

Odpowiedzi

2010-02-23T13:55:56+01:00
7cmx4cmx5cm=140cm sześciennych
Bez obliczania wiem, ze trzy sciany zielone maja te sześcianiki które były wierzchołkowe w dużym prostopadłościanieczyli 8 sześcianów ma 3 zielone sciany
2 zielone sciany maja te które są krawędziowe w dużym prostopadłościanie czyli jest ich 64
A jena ściane zielona mają te które sa górne, dolne i boczne(pozostałe) czyli jest ich 68

Sory, ze nie obliczylam ale to logiczne ;)
Licze na najlepszą :*
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T14:10:54+01:00
3 ściany zielone będzie miało 8 sześcianików (wszystkie wierzchołkowe)
2 ściany zielone będzie miało 40 sześcianików ( wszystkie po brzegach)
1 ścianę zieloną będzie miało 62 sześcianików
30 sześcianików nie będzie miało pomalowanych ścian (140 - 8 - 40 - 62 =
140 - 110 = 30 )

Sorry że bez obliczeń ;))