Odpowiedzi

2010-02-22T17:09:57+01:00
Glony to przedstawiciele trzech królestw:bakrei,roślin,protista.
Są to organizmy samożywne,mogą być jednokomorkowe lub wielokom. Glony jednokomórkowe:Chlorella,Pierwotek,
Wielokom.: Morszczyn,Salata Morska,Listownca. Glony są prostymi organizmami wodnymi zdolnymi do przeprowadzania fotosyntezy.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:10:17+01:00
- są to organizmy jednokomórkowe. wielokomórkowe i kolonijne
- ciało glonów wielokomórkowych nazywamy plechą
- opanowały środowiska wodne i wilgotne środowisko ladowe
- prowadza osiadły tryb życia lub swobodnie unosza sie w toni wodnej
- w swoich komórkach posiadają barwniki: zielony, czerwony, niebieski i brunatny
1 5 1