Mięśnie gładkie i mięsień poprzecznie prążkowany serca kurczą się niezależnie od woli organizmu, natomiast skurcz mięśni poprzecznie prążkowanych szkieletowych jest zależny od naszej woli. Napisz, która z wymienionych właściwości jest istotna dla człowieka podczas snu lub utraty przytomności. Odpowiedź uzasadnij.

2

Odpowiedzi

2009-10-15T20:36:07+02:00
Gdyby mięsień serca kurczył sie zależnie od naszej woli to podczas snu lub utraty przytomności nastąpiłoby zatrzymanie pracy serca czyli nastąpiłby zgon.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T22:47:57+02:00
A więc uważam, że jest to skurcz mięśni serca niezależny od naszej woli. Serce musi pracowac przez cały czas, abyśmy mogli życ. Gdy śpimy, odpoczywamy, po prostu zawsze w każdej sekundzie... Gdyby nagle zrobiło sobie "przerwę" lub stanęło całkiem, nas by już tu nie było...