Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:17:55+01:00
Dane:
S₁ = 100 km = 100 000 m
t₁ = 80 min = 4800 s
S₂ = 40 km = 40 000 m
t₂ = 0,5 h = 1800 s
Rozw.:
V₁ = S₁ / t₁ = 100 000 m / 4800 s = 20,8 m/s
V₂ = S₂ / t₂ = 40 000 m / 1800 s = 22,2m/s
Szybciej poruszał się motocykl
12 4 12
2010-02-22T17:19:52+01:00
Dane:

tm= 30min
ts= 80min
sm=40km
ss=100km
Szukane:

v=?
Rozwiązanie:

v=s/t
v=100km/80min= 1.25km/min
v= 40km/ 30 min= 1.(3)km/min
z większą szybkością jechał moocykl
9 3 9
2010-02-22T17:20:48+01:00
Dane:
s samochodu=100km
t samochodu=80minut=1h20min=1⅓h=⁴/₃h
s motocyklu=40km
t motocyklu=0,5h
Szukane:
v samoch.=?
v motoc.=?
Rozwiązanie:
v samoch.=s samoch./t samoch.=100km/⁴/₃h=100^3/4 km/h=25^3km/h=75km/h
v motoc.=s motoc./t motoc.=40km/0,5h=40^10/5 km/h=80km/h
Odp:Motocykl poruszał się szybciej.
12 3 12