Odpowiedzi

  • Quiz
  • Początkujący
2010-02-22T17:19:52+01:00
11dm x 11dm = 121dm
121dm x 6 = 726dm
pole powierzchni jest równe 726dm kwadratowych
1 5 1
2010-02-22T17:22:15+01:00
11dm x 11dm = 121dm

121dm x 6 = 726dm

;))
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:28:09+01:00
Wymiary prostopadłościanu: 11dm X 11dm X 11dm
Jest to sześcian, więc żeby obliczyć jego pole należy obliczyć pole pojedynczej ściany i pomnożyć to przez 6. Wtedy wzór będzie wyglądał tak:
Pc=P × 6, gdzie Pc= pole prostopadłościanu, P= pole pojedynczej ściany.
Obliczamy pole jednej ściany, czyli P:
P=11dm × 11dm= 121dm²
Obliczamy pole prostopadłościanu:
Pc= 121dm² × 6= 726dm²
Odp:
Pole tego prostopadłościanu wynosi 726dm².
1 5 1