Prostopadłościenna kasa porcelana ma wymiary: 5dm, 6dm, 7dm. Sprawdź, czy w tej kasie zmieści się 300 sztabek złota o wymiarach: 5cm, 8cm, 15cm?

Proszę.. też dam naj.. kto pierwszy dostanie te naj !!to jest na jutro a ja nie mam pojęcia jak to zrobić!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:35:37+01:00
:)
6dm(60cm) X 7 dm (70cm) X 5 dm (50cm) =60cm X 70 cm X 50 cm = 210000cm 3(sześciennych)
sztabki- 5 cm X 8 cm X 15 cm =600cm 3
Obl;. 210000 cm 3 : 600 cm 3 = 350
Odp;. W kasie zmieści się 300 sztabek złota.(raczej) ;) ;) ;)
2010-02-22T17:39:42+01:00
V=a*b*H
5dm=50cm
6dm= 60cm.
7dm=70cm

V=50*60*70=210000cm.3-objętość kasety
Vsztabki=5*8*15=600cm.3-objętość sztabki
210000cm:600=350
Odp: Tak zmieści się 300 sztabek złota