Odpowiedzi

2010-02-22T17:38:23+01:00
X - ilość solanki 10%
y - ilość solanki 4%

x+y=15kg
10%x+4%y=15×6%
x=15-y
0,1x+0,04y=15×0,06

0,1(15-y)+0,04y=0,9
1,5-0,1y+0,04y=0,9
- 0,06y=0,9-1,5
-0,06y=-0,6
y=10kg

x=15-y
x=15-10
x=5kg

odp: Trzeba wziąć 10 kg solanki 4% i 5kg 10%.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:58:54+01:00
X solanka 10%
y solanka 4%

Układ równań:
x+y=15 kg
10%x+4%y=15*6%

x=15-y
0,1x+0,04y=15*0,06

0,1(15-y)+0,04y=0,9
1,5-0,1+0,04y=0,9
-0,06y=0,9-1,5
-0,06y=-0,6
y=10

x=15-y=15-10=5


x=5kg
y=10kg

Odp.
Aby otrzymać 15 kg solanki sześcioprocentowej należy wziąć 5 kg solanki 10% i 10 kg solanki 4%
pozdrawiam:)