Witam, jutro mam ważną prace klasową z Języka Angielskiego... mam pojęcie o tych zagadnieniach które zaraz wymienię ale mota m się, a w podręczniku nie jest dobrze opisane:

- Past Simple i Past Continous (oco biega dokładnie... tzn. kiedy go poprawnie użyć w jakich zdaniach)

- Going to (oco biega dokładnie... tzn. kiedy go poprawnie użyć w jakich zdaniach oraz dobra konstrukcja)

- Will / Won't - (Tego za bardzo nie rozumiem, oco biega co i jak ?)

- Przysłówki Sposobu (łatwe ale prosiłbym o dokładniejsze wytłumaczenie).


Byle jakich odpowiedzi nie uwzględniam !!!!!!! - Zostają zgłoszone jako błędne.


Proszę o rzetelne i uczciwe wytłumaczenie.


TheRamzes

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:47:26+01:00
Past Simple
TWIERDZENIA:
I / you / he / she / it / we / they + czasownik + ed (przy czasownikach regularnych) lub
+ druga forma czasownika (przy czasownikach nieregularnych)

PYTANIA:
Did I,(you, he, she, it, we, you, they) + czasownik w beokoliczniku?

PRZECZENIA:
I( you, she, he, it, we, you, they) didn't + czasownik w beokoliczniku

Zastosowanie:
Czynność powtarzająca się w przeszłości.
Czynność jednorazowa zakończona w przeszłości
..............................................................................

Past Continuous
TWIERDZENIA:
I (/ you / he / she / it / we / they) czasownik być ( am, are, is) + czasownik + ing

PYTANIA:
Am (are, is) I,(you, he, she, it, we, you, they) + czasownik + ing ?

PRZECZENIA:
I( you, she, he, it, we, you, they) am not ( aren't; isn't) + czasownik z końcówką ing

Zastosowanie :
czynność, która była w trakcie wykonywania w przeszłości
..............................................................................
Going to

- zaplanowanych czynnościach lub zamiarach
I'm going to wash the car.

- przewidywaniach, kiedy istnieje dowód na to, że czynność zdarzy się w przyszłości
It's going to rain. There are black clouds in the sky.
..............................................................................

Przysłówki sposobu są zazwyczaj pojedyńczymi słowami pochodzącymi od przymiotników do których dodana jest końcówka -ly:

* true - truly
* busy - busily
* easy - easily
* happy - happily

Przysłówki sposobu określają w jaki sposób coś jest lub zostało zrobione np:

* She sings beautifully. (Śpiewa pięknie)
..............................................................................
will wystepuję w czasie future simple
w zdaniach twierdzących wystepuję po osobie np
I will buy a car,
w zdaniach pytających na miejscu pierwszym np
Will you .... ?
zdaniach przeczących występuje w formie will not/won't np
I won't play football tomorrow
3 5 3
2010-02-22T17:53:47+01:00
Past Simple http://www.ang.pl/past_simple.html
Past Continous http://www.ang.pl/past_continuous.html
Going to http://www.ang.pl/wyrazanie_przyszlosci.html?tab=4
will http://www.ang.pl/future_simple.html
przysłówki sposobu http://www.ang.pl/przyslowek.html?tab=6
lepsiejszego nic nie znajdziesz (chyba)