Odpowiedzi

2010-02-22T17:36:46+01:00
Jak często określa się wyspę Sycylię?
Sycylia jest największą wyspą na Morzu Śródziemnym, razem z blisko sąsiadującymi z nią wyspami, należącymi do Włoch, ma powierzchnię 25.7 tysięcy kilometrów kwadratowych. Zamieszkuje ją ponad 5 milionów ludzi. Od wieków wyspa zachowywała pewną niezależność w stosunku do reszty obecnych Włoch i kontynentu europejskiego. Toczące się o nią walki i okresy czasu kiedy znajdowała się pod panowaniem różnych władców, przyczyniły się do wytworzenia specyficznej odrębności kulturowej. Przejawia się ona m.in. poprzez charakterystyczny dialekt sycylijski, obecny jeszcze w południowej i środkowej części wyspy, odmienną architekturę i sztukę, często zawierającą elementy orientalne.

Wymień przynajmniej dwa miasta położone na Sycyli

Syrakuzy, Katania i Mesyna

3. Z czego słynie wyspa Sycylijska?
Sycylia słynie z ciągle czynnego wulkanu Etna, oraz z najlepszego spaghetti

4. Jakie są główne zajęcia mieszkańców Sycyli??
rozwój rzemiosła, handlu, pola uprawne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:40:29+01:00
1. Najczęściej słowo Sycylia kojarzy się z mafią i wulkanem Etną.

2. Catania, Palermo

3. Słynie z ciągle czynnego wulkanu - Etna, sycylijskiej mafii i najlepszego spaghetti. Turystów przyciąga bogactwem zabytków i odkryć archeologicznych z czasów Państwa Rzymskiego, a także wspaniałą przyrodą oraz tradycyjną kuchnią.

4. turystyka, handel, uprawa roli