Zadanie 1 strona 32 "Puls Życia" nowa podst. programowa:
Podkreśl cechy tkanek twórczych:
ściany grube / cienkie
jądro komórkowe duże / małe
wodniczna duża / mała
zdolność / brak zdolności do podziałów
położenie na szczycie łodygi / na spodnej stronie liścia
Zadanie 2:
W miejscach wkazanych na ilustracji wpisz nazwy wystepujących tam tkanek:
Na rysunku jest kwiat.
Zadanie 3:
W podanych zdaniach skreśl błędne informacje dotyczące skórki:
Komórki skórki ściśle do siebie przylegają / są luźno ułożone.
Woskowa substancja pokrywająca zewnętrzne ściany komórkowe nie przepuszcza światła / wody ani powietrza.
Tkanka ta przeprowadza fotosyntezę / ochrania rośliny przed urazami i niekorzystnymi czynnikami środowiska zewnętrznego.
Większość komórek skórki zawiera dużą ilość chloroplastów / nie zawiera chloroplastów.
Zadanie 4:
Połącz nazwy organów roślin z odpowiedziami rodzaju miękiszu:
łodyga kaktusa * miękisz powietrzny
Korzeń buraka * miękisz spichrzowy
liść dyni * miekisz palisadowy
m. wodonośny
Zadanie 5 strona 33:
Rozwozpoznaj elementy wiązki przewodzącej oznaczone na ilustracji literami: X, Y, Z, a następnie wpisz ich nazwy oraz określ ich rolę:
Jest rysunek ;d.
6. Obok zdań zawierających prawdziwe informacje wpisz literę P, a obok zawierających fałszywe informacje - literę F:
- Kutykula umożliwia transport substancji odżywczych z liści do innych organów.
- Przetchlinki ułatwiają przenikanie tlenu i dwutlenku węgla do wnętrza i na zewnątrz rośliny.
- Naczynia umożliwiają ruch wody z korzeni do liści.
- Zwarcia chroni ogonki liściowe przed złamaniem.
- Miazga umożliwia przyrost łodygi na dł.
Zadanie 7:
Czerwonym kolorem zamaluj żywe komórki, a niebieskim - martwe:
-kómórki korka
- rurki sitowe
-komórki stożka wzrostu
- komórki zwarcicy
- komórki twardzicy
- komórki miazgi
- człony naczyń
- komórki skórki
- komórki miękiszu gąbczastego

2

Odpowiedzi

2010-02-23T10:42:48+01:00
Zad 1/ str 32
ściany ciękie
jądro komórkowe małe
wodniczka mała
zdolnosc do podziałów
połozenie na szczycie łodygi
zad2 str32
ten rysunek jest w podręczniku na stronie 71
zad 3 strona32

Komórki skórki ściśle do siebie przylegają .
Woskowa substancja pokrywająca zewnętrzne ściany komórkowe nie przepuszcza światła .
ochrania rośliny przed urazami i niekorzystnymi czynnikami środowiska zewnętrznego.
Większość komórek skórki zawiera dużą ilość chloroplastów

Zad 4

łodyga kaktusa-miękisz palisadowy
korzeń buraka-miękisz spichrzowy
lisc dyni-miękisz powietrzny
zad5
x-łyko
y - drewno
z-miazga
Zad6
F
P
F
P
zad7
czerwony:
komorki zwarcicy, rurki sitowe, komorki skorki, komorki miazgi

reszta to co zostało to na niebiesko



Prosze :)
38 3 38
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-23T16:17:20+01:00
Zad.1
cienkie
duże
mała
zdolność
na szczycie łodygi

Zad.2
od lewej strony:
stożek wzrostu łodygi
stożek wzrostu korzenia

od prawej strony:
miazga

Zad.3
błędne:
są luźno ułożone
wody ani powietrza
fotosynteza
dużą ilość chloroplastów

Zad.4
łodyga kaktusa -- miękisz wodonośny
korzeń buraka -- miękisz spichrzowy
liść dyni -- miękisz palisadowy

Zad.5
x- łyko -- transport pożywienia do wszystkich organów
y - drewno -- transport wody i soli mineralnych z korzeni
z - miazga -- grubienie danej części organizmu

Zad.6
f
p
p
p
f

Zad.7
czerwony: komórki zwarcicy, rurki sitowe, komórki skórki, komórki miazgi, komórki miękiszu gąbczastego

reszta na niebiesko ;]]
108 4 108