Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T17:43:19+01:00
W II rozbiorze Austria nie wzięła udziału, ponieważ zajęła się wojną z Francją
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:44:00+01:00
W 1789 roku wybuchła we Francji rewolucja
. Żoną Ludwika XVI, królową Francji była Maria Antonina, córa dynastii Habsburgów. Widząc swe zagrożenie pierwsze słowa o pomoc słała w kierunku dworu wiedeńskiego, do swego brata cesarza Józefa II, a od 1790 Leopolda II. Austria była żywo zainteresowana rozwojem
sytuacji we Francji. 20 kwietnia 1792 roku Francja wypowiedziała wojnę Austrii. Jeszcze tego samego roku Francja została ogłoszona republiką, a król stał się "obywatelem Kapet". Austria nie wzięła więc udziału w II rozbiorze, ponieważ była zajęta wojną z Francją.
Austria postarała się, żeby przy trzecim rozbiorze powetować sobie straty.
1 1 1