Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T21:00:45+02:00
W(x)=(2x3)(2x²-3x-2)

Z drugiego nawiasu:
Δ=9+16=25 √Δ=5
x₁=3-5÷4=-½
x₂= 3+5÷4 = 2

Z pierwszym jest problem, bo nie podałeś jaki tam jest znak.
Więc dla nawiasu (2x+3) będzie tak:
2x+3=0
2x= -3 /÷2
x= -3/2
A dla nawiasu (2x-3) będzie tak:
2x-3=0
2x= 3 /÷2
x= 3/2

Pierwiastkami równania są liczby -½, 2 i albo -3/2 albo 3/2 - musisz zobaczyć jaki ma być znak :)
2009-10-15T21:14:20+02:00
W(x)=(2x3)(2x^2-3x-2)
x=0 delta=9+16=25
x=0 x ₁=-1/2 x₂=2