ZAdanie 1.
Pan Bogdan chce przykryć namiotem foliowym fragment działki w kształcie prostokąta o wymiarach 4m x 5 m. Przekrój namiotu będzie miał kształt półokręgu. Ile co najmniej foli musi kupić pan Bogdan, aby pokryć namiot?(tylna i przednia ściana także mają przykryte filą )


daję maxa ;)))
pozdrawiam ; *

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T17:54:26+01:00
Namiot będzie połową walca o średnicy 4 i wysokości 5 (będzie "położony" na ziemi ale będzie połową walca)
Pdachu=jedna druga *2*pi*r*h=pi*r*h
r=jedna druga * 4=2
h=5
Pachu=10pi
te ściany boczne to będą połowy podstaw walca. Są dwie ściany będące połowami takich samych kół.
Psc.bocznych=pi*t do potegi 2
Psc.bocznych=4pi
Ppow.całkowitej=P_{dachu}+P_{sc.bocznych}
Ppow.calkowitej=10pi+4*pi=14pi
pi=3.14
P{pow.calkowitej=43.96= (ale takie falowane)44







1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:20:43+01:00
Te ściany boczne to będą połowy podstaw walca. Są dwie ściany będące połowami takich samych kół.
Psc.bocznych=pi*t do potegi 2
Psc.bocznych=4pi
Ppow.całkowitej=P_{dachu}+P_{sc.bocznych}
Ppow.calkowitej=10pi+4*pi=14pi
pi=3.14
P{pow.calkowitej=43.96= (ale takie falowane)44