Odpowiedzi

2010-02-22T18:02:23+01:00
250 g - 100 %
x g - 20 %

x = 50 g

masa wody = 250 g - 50 g = 200 g
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:05:20+01:00
Cp - stężenie procentowe
mr - masa roztworu
mH₂O - masa wody

Cp = 20%
mr = 250g
mH₂O = ?

ms = (Cp * mr) : 100%
ms = (20% * 250g) : 100% = 50g

mH₂O = 250g - 50g = 200g

Odp: W celu przygotowania tego roztworu należy zużyć 200g wody.
1 5 1
2010-02-22T18:13:27+01:00
Masa roztworu = masa substancji + masa rozpuszczalnika
Należy więc obliczc mase substancji rozpuszczonej :
roztwór 20% to znaczy,że
w 100gramach -------------20gr substancji rozpuszczonej
w 250 gramach ------------x
ms= 50gramów
masa wody = 250g - 50g
Odpowiedz : 200g H2O