Zad . Pięciu pracowników podzieliło się zapłatą tak , że czterech otrzymało odpowiednio 1/3 , 1/4 , 1/6 , 1/5 całej zapłaty.
Jaką część zapłaty dostał piąty pracownik ?

Jak By co TO 3/2 - to ułamek np trzy drugie
P.S Jeżeli można to z obliczeniami ! ;)

Wiekie Dzięki ;) xD

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T18:02:30+01:00
Jedna trzecia plus jedna czwarta plus jedna piata plus jedna szosta
Po sprowadzeniu do wspólnego mianownika i dodaniu otrzymujemy:
dziewietnascie dwudziestych plus x rowna sie jeden
x to sie rowna jedna dwudziesta
dasz naj??????????????????????????????????????


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:04:25+01:00
1/3+1/4+1/5+1/6=?

Sprowadzamy do wspólnego mianownika, w tym wypadku 60.
1/3= 20/60
1/4= 15/60
1/5= 12/60
1/6= 10/60

20/60+15/60+12/60+10/60=57/60

Czyli piątemu zostało
1-57/60=3/60=1/20
2010-02-22T18:09:34+01:00
Zsumujmy jaka część wypłaty otrzymało pierwszych 4 pracowników:
⅓+¼+⅙+⅕=57/60(pięćdziesiąt siedem sześćdziesiątych)
Piąty pracownik dostał to co mu zostało, czyli:
1- 57/60=1/20
odp:
Piąty pracownik otrzymał 1/20 zapłaty.