Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T21:16:42+02:00
1. (7+11+13+17+19+23+27)/7=117/7=16 i 5/7
17 2 17
  • Użytkownik Zadane
2009-10-15T21:20:17+02:00
Zad1
Liczby pierwsze mniejsze od 7,29 to liczby 2, 3, 5, 7 zatem ich srednia arytmetyczna wynosi (2+3+5+7):4=17:4=4,25
zad2.
przekątna sześcianu jest o 2 większa od przekątnej ściany sześcianu.wówczas krawędź sześcianu jest rowna?
a - długość krawędzi sześcianu
wtedy długość przekątnej ściany (oznaczmy ją przez d) liczymy z tw.Pitagorasa
a²+a²=d²
d²=2a²
d=√(2a²)
d=√2a

Przekątną sześcianu też liczymy z tw.Pitagorasa (trójkąt prostokątny o przyprostokątnych równych a oraz √2a, oraz przeciwprostokatnej b - przekatna sześcianu)
a²+(√2a)²=b²
b²=a²+2a²
b²=3a²
b=√(3a²)
b= √3a

Zatem skoro przekątna sześcianu b jest o 2 większa od przekątnej ściany sześcianu d to mamy
b=d+2
√3a=√2a+2
√3a-√2a=2
(√3-√2)a=2 /*(√3+√2)
(√3-√2)(√3+√2)a=2(√3+√2)
((√3)²-(√2)²)a=2(√3+√2)
(3-2)a=2(√3+√2)
1*a=2(√3+√2)
a=2(√3+√2)

Zatem bok ten ma długość 2(√3+√2) cm :)
14 1 14