Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T18:11:18+01:00
Oblicz długość przekątnej kwadratu o boku :
a) 1√2
b) 2√2
c) 3√2
d) 4√2

zad.2
a) 5√2= 5
b) 13√2= 13
c) √8=4
d) 2= 2√2
4 3 4
2010-02-22T18:13:35+01:00
Zad 1.
Długość przekątnej kwadratu to:
p = √2×a

a)
p₁ = √2×a₁ = √2×1 = √2

b)
p₂ = √2×a₂ = √2×2 = 2√2

c)
p₃ = √2×a₃ = √2×3 = 3√2

d)
p₄ = √2×a₄ = √2×4 = 4√2

Zad.2
Skoro przekątna ma długość:
p = √2×a
to bok kwadratu ma długość:
a = p / √2

a)
a₁ = p₁ / √2 = 5√2 / √2 = 5

b)
a₂ = p₂ / √2 = 13√2 / √2 = 13

c)
a₃ = p₃ / √2 = √8 / √2 = √4 = 2

d)
a₄ = p₄ / √2 = 2 / √2 = (2×√2) /2 = √2
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:15:36+01:00
Oblicz długość przekątnej kwadratu o boku :
a) 1 przekątna =√2
b) 2 przekątna =2√2
c) 3 przekątna=3√2
d) 4 przekątna=4√2

zad.2
oblicz długość boku kwadratu o przekątnej :
a) 5√2=a√2 czyli a=5
b) 13√2=a√2 czyli a=13
c) √8=a√2 czyli 2√2=a√2 czyli a=2
d) 2=a√2 czyli a=2/√2=2√2/2=√2
12 4 12