DODAWANIE I ODEJMOWANIE SUM ALGEBRAICZNYCH
1.Zapisz w jak najprościej :
a) 3b+(b+1)= ?
b) 5a-(a+1)= ?
c) 2x-(3-5-x)= ?
d) 2a+(3a-2b)+(a+b)= ?
e) 5a-(2-x)+b-2x+5= ?
f) 7k-(m-2m+k)-(5k-3)+(2k-1)= ?
g) 0,3x-(5+0,7y)-(0,9-0,1x)+(x-0,1)= ?
h) 0,5a+(5-0,8b+2a)-(-b+1)= ?


PROSZĘ SZYBKO O POMOC !!! PILNE ! JAK NAJSZYBCIEJ...PLIX...Z GÓRY DZIĘKUJĘ !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:13:29+01:00
1.Zapisz w jak najprościej :
a) 3b+(b+1)= 4b+1
b) 5a-(a+1)= 4a-1
c) 2x-(3-5-x)= 3x+2
d) 2a+(3a-2b)+(a+b)= 6a-b
e) 5a-(2-x)+b-2x+5= 5a-x+b+3
f) 7k-(m-2m+k)-(5k-3)+(2k-1)=3k+m+2
g) 0,3x-(5+0,7y)-(0,9-0,1x)+(x-0,1)=1,4x-6-0,7y
h) 0,5a+(5-0,8b+2a)-(-b+1)= 1,5a+0,2b+4
2010-02-22T18:14:58+01:00
A) 3b+(b+1)= 4b+1
b) 5a-(a+1)= 4a-1
c) 2x-(3-5-x)= 3x+2
d) 2a+(3a-2b)+(a+b)= 6a-b
e) 5a-(2-x)+b-2x+5= 5a+3-x+b
f) 7k-(m-2m+k)-(5k-3)+(2k-1)= 3k-3m+2
g) 0,3x-(5+0,7y)-(0,9-0,1x)+(x-0,1)= 1,4x-6-0,7y
h) 0,5a+(5-0,8b+2a)-(-b+1)=2,5a+4+1,8b