Odpowiedzi

2010-02-25T13:19:19+01:00
1)
Obw mniejszego trójkąta= 8 +12 +18 = 38
Obw wiekszego trojkata - 38 razy 4 = 152

2)
Obw wiekszego trojkata - 8+12+18=38
Obw mniejszego trojkata - 38 : 4 = 9,5
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:15:41+01:00
Bok a=8
to bok na drugim trójkącie= ¼ × 8= 2

bok b=12
to bok na drugim trójkącie=¼ × 12= 3

bok c=18
to bok na drugim trójkącie=¼ × 18= 4.5

obwód jest równy= 2 + 3 + 4.5=9.5


drugu sposób
bok a=8
to bok na drugim trójkącie=4 × 8= 32

bok b=12
to bok na drugim trójkącie=4 × 12=48

bok c=18

to bok na drugim trójkącie=4 × 18=72

obwód jest równy 152

1 5 1