Z mitologi.


1. Najbardziej łagodnym z wiatrów jest :
a) Zefir
b) Boreasz
c) Notos

2. Demeter rzuciła klątwę na ziemię :
a) z rozpaczy po odebraniu jej córki
b) gdyż ludzie nie oddawali jej należnej czci
c) ponieważ nie zaproszono ją na ucztę bogów

3. Odys uwolnił się z pieczary cyklopa :
a) uciekając wraz z towarzyszami na swój statek
b) przywiązując siebie i towarzyszy pod brzuchami baranów
c) prosząc o pomoc wszechwładnego Posejdona

4. Odys, aby uchronić towarzyszy przed czarem syreniego śpiewu :
a) zalepił im uszy woskiem
b) przywiązał ich do masztu mocnymi powrozami
c) zabronił im się odzywać

5.Ojczyzną Odysa była :
a) Ogigia
b) Troja
c) Itaka

6. O miano najpiękniejszej kłóciły się :
a) Hera, Pallada i Afrodyta
b) Penelopa, Kalipso i Eris
c) Kirke, Persefona i Demeter

7. Prometeusz, za obdarowanie ludzi ogniem wbrew woli władcy Olimpu został:
a) przykuty kajdanami do skalnej ściany Kaukazu
b) pozbawiony boskiego nektaru
c) wysłany na błogosławione Pola Elizejskie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T18:13:18+01:00
1 a)
2 a)
3 b)
4 a)
5 c)
6 a)
7a)
1 5 1
2010-02-22T18:23:13+01:00