W równoległoboku dłuższy bok ma 10 m, a krótsza przekątna ma 6 cm i dzieli równoległobok na dwa trójkąty prostokątne. Oblicz obwód tego równoległoboku : )

to ma być obliczone twierdzeniem pitagorasa : )
prosze o szybką odpowiedz : *
z góry dziękuuję : )
dam naaaj ; d

2

Odpowiedzi

2010-02-22T18:21:14+01:00
Ramie rown-x

6²+x²=10²
x²=100-36
x²=64
x=8

Obwod=suma bokow,a sa parami rownolegle wiec:

2*10+2*8=36
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:29:02+01:00
Tam chyba miało być,że dłuższy bok ma 10 m. Do rozwiązania tego zadania tak przyjąłem.
ROZWIĄZANIE:
z twierdzenia Pitagorasa:
a²+b²=c²
a=6cm
b=?
c=10cm
Podstawiamy do wzoru:
(6cm)²+b²=(10cm)²
36cm²+b²=100cm²
b²=100cm²-36cm²
b²=64cm²
b=√64cm², b=8cm
Obwód równoległoboku(L):
L=2a+2b
a=10cm
b=8cm
L= 2×10cm+2×8cm=20cm+16cm=36cm
ODPOWIEDŹ:
Obwód tego równoległoboku wynosi 36cm.
1 5 1