Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T21:31:03+02:00
Wyznacz wartosc funkcji f(x)x2+3x-2 dla argumentu x= \3+2

f(x) = x² + 3x - 2
f(√3 + 2) = (√3 + 2)² + 3(√3 + 2) - 2 = 7 + 4√3 +3√3 + 6 -2 = 11 + 7√3

Pomogłem ? Uznaj to rozwiązanie za najlepsze ;) Pozdrawiam :D
2009-10-15T21:32:50+02:00
F(x)x2+3x-2=f(3+2)(3+2)*2+3(3+2)-2=3f+2f*6+4+9+2=30f+21

Nie wiem czy dobrze ;) ale teraz też to mam i tego nie cierpie ;/
2009-10-15T21:33:39+02:00
F(x)x2+3x-2 dla argumentu x= 3+2

3+2 =2x+3x-2
x2+3x-2=6
x2+3x-8=0

delta=9-4*1*(-8)= 9+32=41
pierwiatek z delty= pierwiatek z 41

x1=-3+ pierwiatek z 41/ 2
x2=-3- pierwiatek z 41/ 2