Zad.1
Co to jest mitologia?
...........................................................................
Czym odżywiali się bogowie i dlaczego?
.........................................................
.....................................................................
Zad.2 Napisz, kim były następujące postacie:
Apollo - ............................................................
...................................................................
Dedal - ...................................................................
....................................................................
Tanatos - ..............................................................
.......................................................................
Hestia - ..............................................................
..................................................
Syzyf - .............................................
....................................................

Zad.3 Podaj atrybuty poniższych bogów ;
Zeus - ............................................................................
Herkules - .................................................................

Zad.4
ikarowe loty - ..........................................................
.......................................
stajnia Augiasza - ..........................................................
...............................................................................

2

Odpowiedzi

2010-02-22T18:24:31+01:00
1. nie wiem czym odżywiali sie bogowie :Miodem i ambrozją
2. nic nie wiem
3. Zeus - Piorun
-
4.

Stajnia Augiasza miejsce, w którym panuje nie porządek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:33:52+01:00
1. Mitologia jest zbiorem mitów, czyli opowieści o herosach i bogach.


Bogowie odżywiali się ambrozją i nektarem. Dzięki temu byli zawsze młodzi i nieśmiertelni.


2.Apollo - bóg słońca i muzyki, opiekun muzykow
Dedal - architekt, zbudował labirynt minotaura
Tanatos - bożek śmierci
Hesita - opiekunka ogniska domowego
Syzyf - został ukarany przez bogów na ciężką prace

3.

Zeus - piorun, tarcza, orzeł
Herkules - przedstawiany był z lirą

4. ikarowe loty - za wysokie loty, mogące się skończyć katastrofą
stajnia Augiasza - w znaczeniu frazeologicznym oznacza wielki nieporządek i bałagan, w mitologi była to cuchnąca stajnia, w której Augiasz niesprzątał, była jedną z 12 prac Heraklesa