Odpowiedzi

2010-02-22T18:23:06+01:00
1. Chodzi o kodeks Hammurabiego, władcy państwa starobabilońskiego "oko za oko ząb za ząb "
2. obywatel mógł zabić złodzieja i nie ponieść kary wtedy gdy złodziej ukradnie cenną rzecz i zabije przy tym jakąś osobę
13 2 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:28:12+01:00
- jeśli ktoś specjalnie, z premedytacją podpali lub zniszczy budynek albo hałdę zboża - zostanie związany, wychłostany i spalony; chyba że udowodni że zrobił to przypadkiem
- jeśli ktoś będzię składał fałszywe zeznania (świadectwa), będzie zrzucony ze Skały Tarpejskiej
- jeśli sędzia będzie brał łapówki i udowodni się to mu to zostanie ścięty
- jeśli ktoś współpracował z publicznymi wrogami albo dał obywatelstwo publicznym wrogom również zostanie ścięty

Obywatel mógł zabiz złodzieja kiedy udowodni, że tego on nie zrobił
16 3 16