Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:39:29+01:00
Aby obliczyć r:
2πr=10π /:π
2r=10 /:2
r=5
Pole postawy:
P=πr²
P=π5²
P=25π
Pole boczne:
P=a×b
P=10π×8
P=80π
Pole całkowite:
2×Pole postawy + pole boczne
Pc=2×25π+80π
Pc=50π+80π
Pc=130π

Odp: Pole powierzchni walca wynosi 130π
2010-02-22T18:40:37+01:00
H=8
Obw=10pi
Obw=2pi r

2pi r=10pi (skracam pi)
2r=10 /:2
r=5

Pc=2pi r(r+h)
Pc=2pi*5(5+8)=10pi*13=130pi

Pole calkowite tego walca jest rowne 130pi ;))
1 5 1
2010-02-22T19:50:27+01:00
10π > 8
2πr = 10π
r = 5
h = 8

Pc = 10π*8 + 2πr² = 80π + 50π = 130π

jak masz pytania to pisz na pw