Odpowiedzi

2010-02-22T18:34:47+01:00
Pole magnetyczne jest to pole wywołane przez poruszające się ładunki elektryczne i charakteryzuje się tym że na poruszające się w nim ciała bądź cząstki elementarne działa siła. W przewodniku poruszającym się w polu magnetycznym indukuje się siła elektromotoryczna (SEM).
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:37:10+01:00
Cewka składa się z pewnej liczby zwojów przewodnika nawiniętych np. na powierzchni walca (cewka cylindryczna), na powierzchni pierścienia (cewka toroidalna) lub na płaszczyźnie (cewka spiralna lub płaska). Wewnątrz lub na zewnątrz zwojów może znajdować się rdzeń z materiału magnetycznego diamagnetycznego lub ferromagnetycznego.
3 3 3