Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T22:07:48+02:00
Ustal ile jest liczb palindromicznych pięciocyfrowych, które są większe od liczby 82528
czyli może już byc 82628, 82728, 82828, 82928,---4 liczby
potem 83038, 83138, ...83938 ---10 liczb
84048...84948---10 liczb
85058... ---10 liczb
86068..
87078...
88088...
89098...
90009...
91019...
92029...
93039...
94049...
95059...
96069...
97079...
98089...
99099... wszędzie po 10 liczb
a więc razem 17*10+4=174
jest ich 174
9 3 9
2009-10-15T22:08:04+02:00
Ustal ile jest liczb palindromicznych pięciocyfrowych, które są większe od liczby 82528
Dla liczb < 90000
Na 2 i 4 miejscu moga sie znajdowac liczby 3,4,5,6,7,8,9, na 3 miejscu zas liczby 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9
Zgodnie z regułą mnozenia otrzymujemy 7*10+4 mozliwosci, czyli 74 mozliwosci
Dla liczb >90000 mamy 10*10 mozliwosci (10 na 2 i 4 miejscu cyfry i 10 na 3 miejscu cyfry)
Razem otrzymujemy 174 mozliwosci
5 3 5