Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:45:24+01:00
Babiogórski Park Narodowy
Bieszczadzki Park Narodowy
Gorczański Park Narodowy
Magurski Park Narodowy
Pieniński Park Narodowy
Tatrzański Park Narodowy

Babiogórski Park Narodowy
Park ten obejmuje, najwyższy w Beskidzie Zachodnim, masyw Babiej Góry po stronie polskiej. W szczytowych partiach Babiej Góry usypane zostały rumowiska skalne, gołoborza, żleby, kotły, potoki i wywierzyska. Obszar góry o powierzchni 1734 ha od 1976 roku stał się parkiem narodowym.
Na zboczach Babiogórskiego Parku Narodowego wytworzył się regularny układ pięter roślinnych.
Regiel dolny porasta bór mieszany z jodłą, świerkiem, bukiem i olchą.
W reglu górnym rośnie bór świerkowy z domieszką jawora i jarzębiny.
Wyżej kosodrzewina z jałowcem halnym, rogownicą alpejską oraz murawy wysokogórskie.
Faunę reprezentują: jeleń karpacki, ryś wilk, głuszec, płochacz skalny, kumak górski.
2010-02-22T18:58:05+01:00
Parki Narodowe w Karpatach to :
Babiogórski park narodowy
Bieszczadzki
Gorczanski
Magurski
Pieninski
Tatrzanski

Tatrzanski park narodowy - Tatrzański Park Narodowy został powołany w 1954 roku, w celu ochrony zasobów przyrodniczych Tatr Polskich. Powierzchnia Parku wynosi 21164 ha i pod tym względem zaliczany jest do największych parków narodowych w Polsce.
Około 70% powierzchni parku zajmują lasy i zarośla kosodrzewiny, a pozostałe 30% to murawy wysokogórskie, skały i wody. Ochroną ścisłą objęte jest prawie 11,5 tys. ha powierzchni, w tym całe piętro hal i turni, piętro kosodrzewiny oraz częściowo również lasy regla górnego i dolnego. Ochrona ścisła polega na ochronie procesów zachodzących w środowisku naturalnym. Oznacza to ograniczenie do minimum ingerencji człowieka w przyrodę. Ochrona częściowa obejmuje około 45% powierzchni parku, głównie lasy regla dolnego, silnie przekształcone w przeszłości przez działalność człowieka.