Wymień znane Ci gruczoły dokrewne. Podaj charakterystykę jednego z nich. Uwzględnij położenie gruczołu w organizmie, pełnioną funkcję oraz choroby powodowane nadmiarem lub niedoborem wydzielanego przez niego hormonu.

Gruczoły dokrewne:......
Charakterystyka:......

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:33:45+01:00
Gruczoły dokrewne (gryczoły wydzielania wewnętrznego)

gruczoły dokrewne oddają swoją wydzielinę do krwi, tworzą układ dokrewny, wydzielają hormony, które są niezbędną do prawidłowego funkcjonowania organizmu
2010-02-22T20:04:37+01:00
Gruczoły dokrewne nazywane są również gruczołami endokrynowymi lub gruczołami wydzielania wewnętrznego

substancje przez nie wydzielane dostają się do wnętrza organizmu za pośrednictwem krwi, płynu tkankowego lub limfy. Miejscem docelowym substancji wydzielanych przez gruczoły dokrewne są narządy lub tkanki