Prosze o wykonanie tych krótkich zadan. Dane i odpowiedz. :)
Za naj. dam naj.!!! :) BARDZOI PROSZE O POMOC.

1. Wózek o masie 1 kg porusza się z przyśpieszeniem 1 m/s2 a drugi wózek o masie 2 kg porusza sie z przyspieszeniem 0,5 m/s2. oblicz i porownja wartosci sil wypadkowychna obydwa wózki.
2.Na wózek o masie 4 kg działa siła wypadkowa o wartości 6N.oblicz przyspieszenie wózka. Z jakim przyspieszeniem bedzie poruszac sie wozek , jezeli bedzie działąc na niego siła 8N?
3.Samochod okrazyl rondo w czasie 6s.oblicz okres i czestotliwosc tego ruchy zakladajac ze samochod poruszal sie ruchem jednostatyjnym po okregu.
4.Karuzela w ciągu minuty wykonuje 12 obrpotów.Ile wynosi okres i częstotliwość w tym ruchu?
5.Po torze rowerowym w ksztalcie okrtegu o promieniu 200m jedzie kolaz z predkoscias 18 km/h.oblicz czas w jakim wykona pelne okrazenie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T18:58:44+01:00
1. Wózek o masie 1 kg porusza się z przyśpieszeniem 1 m/s2 a drugi wózek o masie 2 kg porusza sie z przyspieszeniem 0,5 m/s2. oblicz i porownja wartosci sil wypadkowychna obydwa wózki.

Pierwszy wózek
m=1kg
a=1m/s2
Z drugiej zasady dynamiki F=a razy m
F=1 N

Drugi wózek
m=2kg
a=0,5 m/s2
F=1N
Siły więc są równe F1=F2

2.Na wózek o masie 4 kg działa siła wypadkowa o wartości 6N.oblicz przyspieszenie wózka. Z jakim przyspieszeniem bedzie poruszac sie wozek , jezeli bedzie działąc na niego siła 8N?

Również z drugiej zasady dynamiki, więc z tego samego wzoru : F=am
I przypadek
m=4kg
F=6N
F=am (dzielimy przez m)
a=F/m
a=6/4 m/s2 = 1,5m/s2

II przypadek
m=4kg
F=bN
a=8/4=2m/s2

3.Samochod okrazyl rondo w czasie 6s.oblicz okres i czestotliwosc tego ruchy zakladajac ze samochod poruszal sie ruchem jednostatyjnym po okregu.
t=6 s
T=6 s, ponieważ okres to czas jednego okrążenia
f=1/T= 1/6

4.Karuzela w ciągu minuty wykonuje 12 obrpotów.Ile wynosi okres i częstotliwość w tym ruchu?
n(ilość obrotów)=12
t=1 min = 60 s
T=t/n = 5 s (tyle zajmuje jeden obrót)
f=1/T=0,2

5.Po torze rowerowym w ksztalcie okrtegu o promieniu 200m jedzie kolaz z predkoscias 18 km/h.oblicz czas w jakim wykona pelne okrazenie.

r=200 m
s(obwód koła)= 2πr=400π=(w przybliżeniu)1256m
V=18km/h=5m/s
V=s/t, więc t=s/V
t=1256/5=251,2 s




2 5 2
2010-02-22T19:20:27+01:00
Zadanie 1
Dane wózek 1:
m=1kg
a=1m/s2
F = ?
F = a*m
F=1*1 = 1N

Dane wózek 2
m=2kg
a=0,5 m/s2
F =?
F=2*0,5 = 1N
Odp. Siły są równe.

zadanie 2
Dane:
m = 4kg
F = 6N
a = ?
a= F/m
a = 6/4 = 1,5m/s2

a = 8/4 = 2m/s2

zadanie 3
t=6 s
T=6 s
f=1/T= 1/6
Odp. Okres wynosi 6s, częstotliwość 1/6.

zadanie 4
t = 60 s
T== 5 s - jeden obórt
f=1/T=0,2
Odp. Okres wynosi 5s, a czestotliowsc 0,2

zadanie 5
r=200 m
Obwód kła 2πr=400π=3,14 * 400 = 1256m
V=18km = 18 * 1000/3600 =5m/s
t= ?
t=s/V
t=1256/5=251,2 s

Odp. Jedno okrążenie zajmuje 251,2 s.