Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-15T22:29:11+02:00
A - suma wzrostów dziewczynek
b - suma wzrostów chłopców
(a+b)/30=175
16 - liczba dziewcząt w tej klasie
30-16=14 - liczba chłopców w tej klasie

(a+b)/30=175 /*30
b/14=179 /*14\

a+b=5250
b=2506

a=5250-2506
b=2506

a=2744
b=2506

Zatem średni wzrost dziewcząt wynosi 2744/16=171,5 m
:)
2009-10-15T22:31:00+02:00
Ilość uczniów w klasie = 30
ilość dziewczyn = 16
ilość chłopców = 14
x = średni wzrost dziewczyn
16 * x + 14 * 179 /30 = 175 | * 30
16 * x + 2506 = 5250
16 * x = 5250 - 2506
16x = 2744
x = 171,5

2009-10-15T22:55:57+02:00
Łaczna ilość uczniów w klasie = 30
ilość dziewczyn = 16
30-16=14
ilość chłopców = 14
x - średni wzrost dziewczyn
(16 * x + 14 * 179 )/30 = 175 / * 30
16 * x + 2506 = 5250
16 * x = 5250 - 2506
16x = 2744
x = 171,5cm
średni wzrost dziewczyn to 171,5cm